سید حسن روشنایی: سایت شخصی سید حسن روشنایی

تغییر خاطرات بد با ان ال پی

تغییر خاطرات بد

تغییر خاطرات بد  با ان ال پی

تغییر خاطرات بد  NLP

این تجربه را امتحان کنید:

به موقعیتی خوشایند در گذشته فکر کنید.
لازم نیست حتما درباره ی آن با کسی حرف بزنید.

همین طور که به این موقعیت فکر می کنید تصویر آن در ذهن تان پدیدار می شود و دوباره به همان احساس ها باز می گردید.

آیا صدایی هم می شنوید؟

در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد که هر سه را با هم تجربه کنید.

حس ها

حس های شما مصالح اولیه تجربه ی شما از دنیای اطرافتان هستند.
بنابراین تغییری کوچک در آنها می تواند اثر زیادی روی تغییر این تجربیات داشته باشد.

می توانید انتخاب کنید که طوری ذهن تان را تغییر دهید تا لذت تان را از تجربیات لذت بخش بیشتر کنید و هیجانات منفی را از تجربیات تان حذف کنید.

درک اطلاعات اولیه

این حس های شماست که به تجربیات تان معنی می دهد.
می توانید هر کدام از حس ها را به اجزایی کوچک تر تبدیل کنید.

تجسم کنید که بر فراز قله ی کوهی ایستاده اید و به تصویر مقابل تان نگاه می کنید; و خیلی آهسته ۱۸۰ درجه دور خود می چرخید.
در این حالت تصویری که می بینید کاملا سه بعدی است.

خاطرات بد گذشته را با کمک NLP فراموش کنید” را مطالعه کنید.

جزئیات خاطراتتان

انگیزش بینایی

هنگام دیدن یک تصویر می توانید دقت کنید که این تصویر کجاست و چه ویژگی هایی دارد.
ممکن است تصویر روبه رو، در سمت چپ و یا راست باشد.
این تصویر ممکن است دو بعدی و یا سه بعدی باشد.
روشن و یا تاریک.
ثابت یا متحرک.
در تصویر بودن یا خارج از تصویر.

انگیزش شنوایی

درست مثل تصویری که در ذهن می سازید، صداهایی که در ذهن می شنوید هم ویژگی های خاص خود را دارند.

محل قرار گرفتن
صداها یا کلمات
حجم صدا
لحن
مونو یا استریو
دائمی یا منقطع
ریتم

انگیزش حسی

محل قرار گرفتن حس
شکل حس
فشار
اندازه
کیفیت
شدت
ثابت و متحرک
دما
بافت
تصویر از حس

تغییر خاطرات بد

تغییر خاطرات

برای تغییر دادن خاطرات باید این حس های انگیزشی را تغییر داد.
هر کدام از حس های مورد نظر در تجربه بد را به دست آورده و آن را کاملا تغییر دهید تا تجربه شما از خاطره تان تغییر کند.

درک حس های بسیار مهم

برخی از این حس ها برای شناختن واکنش های فردی بسیار مهم هستند.
ممکن است متوجه شوید با بزرگ کردن تصویری ذهنی، تجربه ی شما غنی تر می شود; یا حرکت دادن تصویر و بردن آن به جایی دیگر می تواند روی حس شما از آن تصویر تاثیر زیادی داشته باشد.

تغییرات واقعی در زندگی

با انجام این تمرینات درک روشن از حس هایتان و چگونگی تغییر آنها به دست می آورید.

امیدوارم متوجه شوید کنترل تجربیات زندگی در دست های خود شماست; و می توانید آنها را آن گونه که دوست دارید عوض کنید.

پس از رسیدن به این باور، تحولی واقعی در زندگی تان رخ خواهد داد.

بدانید که برنامه ریزی ذهنی، در هر کجا هستید، در ترافیک یا در حال غذا خوردن، می توانید اختیار زندگی خود را به دست داشته باشید; و فراموش نکنید که تمرین موجب خبره شدنتان در این زمینه خواهد شد.

تغییر خاطرات ناراحت کننده

آیا می توانید به تجربه ای تلخ فکر کنید؟

البته منظورمان تجربیات بسیار ناراحت کننده نیست…

فقط خاطراتی که ممکن است در زندگی تان باعث ناراحتی شده باشند.

حالا با استفاده از مطالب که تاکنون آموخته اید، حسی را که از این تجربه دارید، بررسی کنید.

سپس شروع کنید به تغییر تصویر، صدا و حسی که از این خاطره ی ناخوشایند دارید.

چه اتفاقی رخ داد؟

آیا حالا احساس بهتری ندارید؟

می توانید بای انجام این تمرین از کارشناسی که در ان ال پی مهارت دارد کمک بخواهید.

یا همراه گروهی که روی مهارت های ان ال پی کار می کنند، این تمرین را انجام دهید.

“ان ال پی را زندگی کنید تا زندگی را لذتبخش کنید”

دوست عزیز ، برای حمایت از ما و استفاده دیگران، از طریق دکمه های اشتراک گزاری پایین مقاله ، این مطلب را به اشتراک بگذارید.

گردآوری: روناک روشنگر
گروه آموزشی پژوهشی تا بیکران

منبع: برنامه ریزی عصبی- کلامی؛ رومیلا ردی و کیت برتون

تغییر خاطرات بد  با ان ال پی

شما می‌توانید دیدگاه‌های این مطلب را دنبال کنید، بوسیله‌ی RSS 2.0 خوراک.